N.D. Petniceanu:,,Lovitura de biliard a domnului Sârbu!”

Domnul Nicolae Sârbu, ziarist şi poet în timpul liber, directorul Bibliotecii „Paul Iorgovici” din Reşiţa, publică în scanziarul „24 ore”, din 7 ianuarie 2009, articolul „Mielul grafoman de ieri / un lup sub acoperire sadea”, un soi de răspuns la articolul publicat de subsemnatul în ziarul „Vestea” (noiembrie 2008): „Naşterea unei cărţi şi denigrarea autorului, pentru reuşită”.

Doresc să-mi repun în temă cititorii: timp de şapte ani am studiat, cercetat, m-am deplasat la Vârşeţ, Bucureşti şi Timişoara pentru documentare în vederea scrierii cărţii „Lumina de la Vărădia”, o carte închinată cărturarului Paul Iorgovici, un omagiu adus pentru martie 2008, când se împlineau două sute de ani de la moartea bănăţeanului Paul Iorgovici. Textul s-a elaborat sub ochiul omului de ştiinţă prof. univ. dr. Crişu Dascălu, directorul Institutului „Titu Maiorescu”, de pe lângă Academia Română. În final, după a doua lectură domnul prof. Crişu Dascălu a dat girul, printr-un „cuvânt înainte”, pentru tipar. În octombrie 2007 textul dactilografiat a fost prezentat pentru tipar domnului Nicolae Sârbu. Nicolae Sârbu, în chip ostentativ, a întârziat predarea materialului la tipar şi când l-a predat l-a predat cenzurat de mâna sa, fără ca eu să ştiu şi să-mi dau acordul.>>>>N.D. Petniceanu:“Cuvinte pentru urmaşi…” Lovitura de biliard a domnului Sârbu!

