N.D.Petniceanu:,,O paralelă între Nichita Stănescu şi Grigore Vieru”

nichita-stanescu

A trecut la cele veşnice poetul Grigore Vieru, a trecut dincolo de apele Styxului poetul Eminescu cel grigore-vieruthumbnail1de dincolo de Prut.

Îi ştiam poezia dintr-o antologie a poeţilor moldoveni şi am avut bucuria de a-l cunoaşte, la Uzdin, cred că în 1994, atunci când Vasile Barbu şi uzdinenţii său au dezvelit bustul poetului Mihai Eminescu. A fost prezent şi Grigore Vieru. Privindu-l, simţeam nevoia imperioasă de a-i transmite un gând senin, i-am zis: „Când mă apucă dorul de Nichita Stănescu caut să-l privesc, să-l întâlnesc pe Grigore Vieru”. A fost tare fericit de zisa mea. Atunci am primit o poezie de la Grigore pe care am publicat-o în Almanahul cultural, întocmit cu Vasile Barbu, făurarul de cuvinte româneşti date prin foc ca să ardă oful duşmanilor neamului românesc.

A trecut, totuşi pe nepusă masă, la cele veşnice, fratele întru simţire românească, Grigore Vieru. Grigore! Şi dincolo de apele Styxului suntem împreună în limbă, simţire şi cuget românesc. (N.D.P.)>>>>N.D.Petniceanu:,,O paralelă între Nichita Stănescu şi Grigore Vieru”

